Je viens de tomber sur quelques lignes interessantes qui expliquent (d'après mon anglais douteux ...

) Qu'il est possible de piquer une culasse d'un D16 récent (ex D16A6) et de l'utiliser avec un bloc et les pistons des anciens d16 (ex D16A1) pour augmenter le taux de compression et ainsi gagner des chevaux...
" High compression OEM pistons are a quick way to gain horsepower in a naturally aspirated motor. All D-series motors run the same bore (75 mm), however most factory motor variations (i.e. D16A1, D15B7, D16Y7) have used a different piston compression height as well as a different dome or dish. In general, the older D motors have a higher compression height and a larger combustion chamber which create around a 9.1:1 - 9.4:1 compression ratio from the factory. The newer variants have slightly lower compression height combined with a much smaller combustion chamber to create a compression ratio of 9.4:1 - 9.9:1. Now if you combine an older D16 motor's piston with that of a newer D16 head you can end up with a compression ratio of about 10.7:1 with no other work (i.e. D16A1 piston, D16A6 head). "
Source :
http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_D_engine
Quelqu'un a déja essayé ? Combien de chevaux on peux esperer gagner ? Est ce que c'est réellement fiable ?
Ca m'intrigue vraiment puisque je me tate encore entre une prepa Atmo ou Turbo ...

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